CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ORADEA

Direcția de Asistență Socială Oradea

Direcția de Asistență Socială Oradea
Servicii
Creșa Oradea
Proiecte Sociale
Arhivă Comunicate de presă
INDEMNIZAȚIE PENTRU COPIL CU DIZABILITATE 3 - 7 ANI
24 feb. 2024 în categoria Serv. Protecția Copilului

Cererea însoțită de documentele justificative va fi depusă de către una dintre persoanele îndreptățite ( mama sau tatăl), reprezentantul legal sau mandatarul, la sediul D.A.S.O. cam. 17 - Serviciul Relații cu Publicul și Evaluare Inițială.

Pentru copilul cu dizabilitate care a împlinit vârsta de 3 ani oricare dintre părinții firești sau persoanele care au adoptat, sau li s-a încredințat copilul în vederea adopției, sau care au copil în plasament sau în plasament în regim de urgență precum și persoana numită tutore beneficiază de un concediu pentru îngrijirea copilului până la vârsta de 7 ani după cum urmează:

a. în continuarea concediului inițial, dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile de la data încetării concediul și indemnizației pentru creșterea copilului acordate anterior,
b. oricând până la împlinirea de către copil a vârstei de 7 ani pentru persoanele care au beneficiat de concediul pentru creșterea copilului, dreptul fiind acordat cu data depunerii cererii,
c. oricând începând cu împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, pentru persoanele care nu se încadrează în condițiile prevăzute la litera a și b, dar care în ultimele 12 luni înainte de solicitarea acestui concediu au realizat venituri supuse impozitului sau au realizat perioade asimilate, dreptul fiind acordat cu data depunerii cererii.

Pe perioada concediului mai sus amintit se acordă o indemnizație lunară egală cu cuantumul minim al indemnizației (1651 lei). Aceste drepturi se acordă pentru fiecare copil aflat în această situație.

Persoanele care, în perioada în care sunt îndreptățite să beneficieze de concediul pentru creșterea copilului cu dizabilitate până la vârsta de 7 ani, obțin venituri supuse impozitului au dreptul la un stimulent de inserție în cuantum lunar de 650 lei.
         

Acte necesare:

1. Cerere tip;
2. Adeverință tip - completată de angajator pentru cei care nu au beneficiat de concediul și indemnizația pentru creșterea copilului dar în ultimele 12 luni înainte de solicitarea acestui concediu au realizat venituri profesionale (sau perioade asimilate) șadeverință de venit eliberată de Administrația Finanțelor Publice;
3. Certificat de încadrare în grad de handicap al copilului;

4. Actele de identitate ale părinților;
5. Certificatul de naștere al copilului;
6. Copia cererii solicitantului înregistrată și aprobată de către angajator, din care să rezulte prelungirea concediului pentru creșterea copilului cu vârsta cuprinsă între 3-7 ani;
7. Actul adițional (decizia, dispoziția) de suspendare/de prelungire a perioadei de suspendare a contractului individual de muncă al solicitantului sau dovada întreruperii activității (pentru cei care realizează venituri profesionale din activități independente sau agricole și care nu lucrează în baza unui contract individual de muncă);
8. Adeverință din care să rezulte că persoana îndreptățită nu este asistent personal sau că nu beneficiază de indemnizație lunară de însoțitor pentru copilul cu handicap „grav cu asistent personal";
9. Celălalt părinte va prezenta:

  • a. dacă nu realizează venituri - declarație pe proprie răspundere din care să rezulte că tatăl firesc, sau după caz, o altă persoană îndreptățită nu beneficiază de concediul pentru creșterea copilului ( 3-7 ani),
  • b. dacă este salariat: Adeverință eliberată de angajator din care să rezulte că nu este/ nu a solicitat concediul pentru creșterea copilului (3-7 ani),

10. Alte acte după caz

  • certificatul sau extrasul de naștere tradus în limba română de un traducător autorizat (pentru copiii cetățeni străini sau români născuți în străinătate) cu mențiunea că în termen de 12 luni de la înregistrarea nașterii la autoritățile române să se transmită certificatul de naștere a copilului la AJPIS Bihor;
  • hotărâre judecătorească de încredințare în vederea adopției, de încuviințare a adopției, hotărâre judecătorească/decizie DGASPC de plasament sau plasament în regim de urgență, hotărâre judecătorească de instituire a tutelei; act doveditor care atestă calitatea de reprezentant legal, respectiv părinte, tutore, curator, sentință de divorț; etc.;
  • anexa nr. 1 - solicitare suplimentară de informații;
  • pentru cetățenii străini, apatrizi - documente eliberate de autoritățile din țara de origine și confirmate de autoritățile române;
  • procura;

11. Dovadă de la bancă privind COD-ul IBAN pentru solicitant/opțional;
12. Declarație pe proprie răspundere (tipizată).

Dosarele complete pot fi trimise și prin platforma PCUe accesând link-ul de mai jos:  

https://edirect.e-guvernare.ro/Admin/Proceduri/ProceduraVizualizare.aspx?IdInregistrare=6992934&IdOperatiune=4

Documente

Distribuie pe rețelele de socializare

Direcția de Asistență Socială Oradea
Servicii
Creșa Oradea
Proiecte Sociale
Arhivă Comunicate de presă
Petiții
Pentru a trimite o petiție vă rugăm accesați formularul printr-un click pe butonul de mai jos. (Prin Petiție se înţelege cererea, reclamaţia sau propunerea formulată în scris ori prin postă electronică, pe care un cetăţean sau o organizaţie legal constituită o poate adresa Primăriei)
LINK-URI UTILE
Logo Hirama Tech
Un produs dezvoltat de Hirama Tech