CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ORADEA

Direcția de Asistență Socială Oradea

Direcția de Asistență Socială Oradea
Servicii
Creșa Oradea
Proiecte Sociale
Arhivă Comunicate de presă
STIMULENT DE INSERȚIE ÎN CAZUL ÎN CARE SOLICITANTUL ESTE TATĂL
20 feb. 2024 în categoria Serv. Protecția Copilului

Cererea însoțită de documentele justificative va fi depusă de către una dintre persoanele îndreptățite (mama sau tatăl), reprezentantul legal sau mandatarul, la sediul DAS Oradea, cam. 17 - Serviciul Relații cu Publicul și Evaluare Inițială, în termen de 60 de zile lucrătoare de la nașterea copilului. (În cazul în care mama a beneficiat de indemnizația de maternitate, dosarul va fi depus în termen de 60 de zile lucrătoare de la expirarea concediului de maternitate).

Persoanele care, în perioada în care sunt îndreptățite să beneficieze de concediul pentru creșterea copilului, obțin venituri supuse impozitului au dreptul la un stimulent de inserție, după cum urmează:

    a) în cuantum lunar de 1.500 lei, dacă obțin venituri înainte de împlinirea de către copil a vârstei de 6 luni, respectiv 1 an în cazul copilului cu dizabilități ( până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu dizabilități);

    b) în cuantum lunar de 650 lei dacă persoanele îndreptățite obțin venituri după împlinirea de către copil a vârstei de 6 luni, respectiv 1 an în cazul copilului cu dizabilități (până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, respectiv 4 ani, în cazul copilului cu handicap).

Persoanele care au finalizat concediul pentru creșterea copilului și obțin venituri supuse impozitului  beneficiază de stimulentul de inserție în cuantum de 650 lei, după împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu dizabilități până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, respectiv 4 ani în cazul copilului cu dizabilități. 

 

Documentele justificative sunt:

 

1. Cerere tip;
2. Adeverință tip - completată de angajator;
3. Adeverință eliberată de angajator din care să rezulte că tata realizează venituri profesionale supuse impozitului pe venit, potrivit codului fiscal;
4. Actele de identitate ale părinților;
5. Certificatul de naștere al copilului(lor);
6. Alte acte, după caz:

  • Actul constatator al nașterii, în cazul în care nu a fost întocmit actul de naștere a copilului pentru care se solicită dreptul, cu mențiunea că în termen de 30 de zile de la eliberarea certificatului de naștere al copilului să se transmită la AJPIS Bihor certificatul de naștere, dar nu mai târziu de 6 luni de la nașterea copilului;
  • Certificatul sau extrasul de naștere tradus în limba română de un traducător autorizat,( pentru copiii cetățeni străini sau români născuți în străinătate) cu mențiunea că în termen de 12 luni de la înregistrarea nașterii la autoritățile române să se transmită certificatul de naștere a copilului la AJPIS Bihor;
  • Hotărâre judecătorească de încredințare în vederea adopției, de încuviințare a adopției, hotărâre judecătorească/decizie DGASPC de plasament sau plasament în regim de urgență, hotărâre judecătorească de instituire a tutelei; act doveditor care atestă calitatea de reprezentant legal, respectiv părinte, tutore, curator, sentință de divorț; etc;
  • Adeverință eliberată de medicul specialist privind certificarea nașterii înainte de termen;
  • Anexa nr. 1 - solicitare suplimentară de informații;
  • Pentru cetățenii străini, apatrizi - documente eliberate de autoritățile din țara de origine și confirmate de autoritățile române;
  • Procura.

7. Certificat de încadrare în grad de handicap al copilului sau/ și al persoanei îndreptățite;

8. Celălalt părinte va prezenta:

  • a. Dacă nu realizează venituri: Declarație pe proprie răspundere din care să rezulte că mama, sau după caz, o altă persoană îndreptățită nu beneficiază de concediul pentru creșterea copilului.
  • b. Dacă este salariat: Adeverință eliberată de angajator din care să rezulte că nu este/ nu a solicitat concediul pentru creșterea copilului și stimulentul de inserție și copia concediului pentru sarcină și lăuzie sau adeverința eliberată de plătitorul indemnizației de maternitate din care să reiasă ultima zi de concediu de lăuzie sau post-natal( sunt 126 zile calendaristice de concediu pentru sarcină și lăuzie).

9. Dovada de la bancă privind COD-ul IBAN pentru tatăl - opțional;
10. Declarație pe proprie răspundere (formular tipizat).

Dosarele complete pot fi trimise și prin platforma PCUe accesând link-ul de mai jos:  

https://edirect.e-guvernare.ro/Admin/Proceduri/ProceduraVizualizare.aspx?IdInregistrare=6992934&IdOperatiune=4

Documente

Distribuie pe rețelele de socializare

Direcția de Asistență Socială Oradea
Servicii
Creșa Oradea
Proiecte Sociale
Arhivă Comunicate de presă
Petiții
Pentru a trimite o petiție vă rugăm accesați formularul printr-un click pe butonul de mai jos. (Prin Petiție se înţelege cererea, reclamaţia sau propunerea formulată în scris ori prin postă electronică, pe care un cetăţean sau o organizaţie legal constituită o poate adresa Primăriei)
LINK-URI UTILE
Logo Hirama Tech
Un produs dezvoltat de Hirama Tech